Jak stworzyć efektywną kreację e-mail? O tym musisz pamiętać.
E-mail marketing jest świetnym narzędziem do maksymalizacji konwersji. Niestety, często uwaga osób odpowiedzialnych za projektowanie kreacji mailingowej skupia się wyłącznie na tym, aby kreacja była ładna. Natomiast aby e-mail marketing przyniósł odpowiednie efekty, należy pamiętać o kilku innych zasadach projektowania kreacji.
Odpowiedni nadawca, tytuł i preheader wiadomości
Na nic się zda piękna i dobrze zaprojektowana kreacja, jeśli odbiorca nawet nie otworzy Twojej wiadomości. Codziennie na skrzynki pocztowe wpadają setki maili, dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio zaprojektować te elementy.
Pamiętaj, że masz ułamek sekundy, aby przykuć uwagę odbiorcy, dlatego temat wiadomości powinien pokazywać sedno przekazu maila. Tytuł powinien odzwierciedlać zainteresowania użytkowników. Warto też unikać caps locka – w przeciwnym razie filtry na skrzynkach pocztowych mogą uznać wiadomość za spam. Temat powinien mieścić się w 50 znakach, inaczej zostanie ucięty, a tym samym nie przekażemy całego komunikatu.
Preheader jest przedłużeniem lub uzupełnieniem tytułu Twojej wiadomości, który również wyświetla się w skrzynce odbiorczej. Jeśli go nie użyjesz, program pocztowy automatycznie zaciągnie pierwszą linijkę Twojej wiadomości e-mail, którą jest najczęściej: „wyświetl w przeglądarce”. Czy warto tracić taką szansę?
Nadawca z kolei powinien być rozpoznawalny dla odbiorcy. Najczęściej wybieranymi opcjami są nazwa marki lub nazwa własna.
Najważniejsze, aby te wszystkie elementy były ze sobą spójne.
Jasny i klarowny przekaz
Istotne jest, aby już na początku określić cel wiadomości, jaki chce się osiągnąć poprzez wysyłkę danego e-maila. Pomoże Ci to w doborze odpowiednich elementów. E-mail powinien mieć prosty i zrozumiały komunikat, który jasno przedstawia korzyści dla odbiorcy. Odbiorca po otwarciu Twojego maila musi wiedzieć, w co powinien kliknąć i dlaczego. Podkreślaj ważne informacje, np. większą czcionką.
Call to action
Jednym z najważniejszych elementów kreacji mailingowej jest przycisk call-to-action. Zadbaj o to, aby umieścić go w widoczny sposób w kreacji, np. poprzez użycie kontrastujących kolorów lub wyraźnie zarysowanych granic. Główny przycisk CTA powinien znajdować się nad linią załamania kreacji e-mail – to obszar, któremu odbiorcy poświęcają najwięcej uwagi. Możesz użyć dodatkowych wezwań do działania w treści wiadomości, np. w kreacji produktowej z wezwaniem do zakupu danego produktu. Sprawdź, czy Twoje CTA jest odpowiednio podlinkowane do właściwych miejsc na Twojej stronie www, a także czy na pewno informuje odbiorcę, dokąd zostanie on przekierowany po kliknięciu.
Wizualna atrakcyjność
Układ wiadomości e-mail powinien pozwalać na szybkie i bezproblemowe zrozumienie sedna wiadomości, a także powinien od razu wskazać odbiorcy to, co chcemy, aby zobaczył. Pamiętaj, aby grafiki, których używasz, nawiązywały do komunikatu, który chcesz przekazać, a jeszcze lepiej, jeśli będą one spójne z tym, co prezentujesz na swojej stronie www. Warto też pamiętać o odpowiedniej proporcji pomiędzy tekstem a obrazami. Zadbaj o odpowiednie dostosowanie kolorów, tło pozostaw białe lub zastosuj odcienie szarości. Także czcionka, którą stosujesz, ma znaczenie – niech będzie czytelna i odpowiednio duża. Dobrym sposobem na przykuwanie uwagi odbiorców jest zastosowanie GIF-ów lub wideo w mailingu.
Extra tip: Daj się poznać
E-mail marketing to sposób na budowanie relacji z klientami, dlatego daj im się poznać: zadbaj, aby umieszczać w kreacji swoje logo czy linki do Twoich social mediów.